Direkt zum Hauptbereich

Upgrade Education!



Many people think, that education is just as it is and that we all have to live with it. Also a group of people even does not think about if and how Education can be Upgraded. On the other hand, when I ask a person about our educational system, all agree that what happens in most of the areas, is really not up to date.

Parents, Teachers and even educational institutions understand, that there is a need for upgrade in education. In many countries, first steps have been put in place to start an upgrade, but a lot of the new methods are still only scratching the outer face. 

We live in a completely new time, in a completely new environment. The change has taken place over the period of the last 30 years. In many areas - nothing is the same anymore. I remember very well, when my grandma told me about how they had to walk to school for a long distance and if there was work to do at home, they had to stay home. They did not had all of the machines and technical equipment around 1905 - 1930 when her generation was going to school. I always found that like a story from another planet. But look! If a mother tells today a child, that they called their friend via a landline, the children might feel similar than I felt and now we speak about only one generation.

Time is moving faster and faster. Neuroscientists tell us, that before a baby is born, their brain and nervous system adjusts to the expected surrounding. This is why babies survive if born in a hot dessert area in the same way, than babies born in a arctic climate in the north. The brain also adjust and the brain of our children is not the same anymore. 

So when we speak about modern education - it is important that we understand, that our children, teenagers and young people think completely different and the speed of thinking processes is completely different. Therefore, education needs an upgrade.

If we look more deeply on the present educational matters, we can see that there are two main approaches. 

One, which mainly focuses on results, performance and grades. They push children to learn more and faster. This way tends to end up as a learning for examinations. Three days after examination, the results of American Studies shows us, that 95% of the knowledge has been forgotten already.

The other main approach in education is the alternative way of education. Here children have free choice of what they want to learn and what they don't want to. In most of these learning programs, the children spend most of the time playing and experiencing nature. They focus on social competence and friendship as an important part of learning but results are not important.

I ask you, what would be, if we bring the two sides together and create a modern education in our modern times? We should focus on updating our methods, styles and approaches according to what children and teenagers brain's of today need and want. We have to include modern technology and hold on to the important facts of social communication and social competence. 

I believe, if we do that, then education will have it's desired Upgrade!

Get my book now! 
Study and understand a new approach in education!

Get the book at: www.upgrade-edu.com 
Get the book on Amazon

More Information about our work at:


Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Warum kannst du das nicht auch so schön?

Nicht nur Eltern, sondern auch pädagogische Fachkräfte neigen dazu Kinder zu vergleichen.  Das beginnt sehr oft schon vor der Geburt. Wieso nimmst du nicht zu? Mein Baby bewegt sich nicht so viel im Bauch wie das meiner Freundin. Weiter geht es nach der Geburt: Dein Kind ist viel größer als meines Schau mal, das andere Kind kann schon Mama sagen ... sag doch mal Mama. Und es hört nicht auf. Im Gegenteil. Wenn die Kinder erst einmal in eine Bildungs- und Betreuungseinrichtung kommen, dann vergleichen nicht nur die Eltern die Kinder miteinander, sondern Kinder werden gemessen, bewertet und gelistet. Immer wieder erleben wir auch pädagogische Fachkräfte wie Sie Kindern erklären: „Schau mal, wie brav der/die ____ schon sitzen kann. Machst du das bitte auch?“ Diese und viele andere Sätze begleiten ein Kind somit vom ersten Tag. Bereits in Kindergärten und Bildungseinrichtungen werden Kinder mit Entwicklungstabellen verglichen* und je nach Bewusstheit der päd...

Interessieren sich Eltern weniger für Ihre Kinder?

Manchmal erscheint es so, als ob das Interesse der Eltern an ihren Kindern stark nachgelassen hat. Schon in den Kinderkrippen werden Kinder für lange Zeit abgegeben und auch seitens der pädagogischen Fachkräfte häuft sich das Feedback, dass Eltern kein wirkliches Interesse an der Entwicklung ihrer Kinder zeigen. Die häufigsten Fragen beim Abholen: Hat er/sie gegessen? Hat er/sie geschlafen? Gab es Stuhlgang? Fragen, die auf der Maslowschen Grundbedürfnispyramide ganz unten zu finden sind. Auch wenn pädagogische Fachkräfte zu einem Entwicklungsgespräch einladen, so kommen viele Eltern gar nicht (wie auch zu Elternabenden) oder wenn es um Abklärung einer Entwicklungsverzögerung geht, so dauert es sehr lange oder wird nicht durchgeführt. Die schafft eine Kluft zwischen pädagogischen Fachkräften und Eltern, wo meist beide Seiten sich nicht ausreichend verstanden fühlen. Aber JA - es gibt sie sehr wohl die Eltern , die sich besonders um das Wohlbefinden, aber auch um die Bi...

Streit zu Weihnachten - warum?

Was auch immer wir tun - Kinder sind nicht nur ständige Beobachter, sondern richten auch Ihre Ohren ständig darauf aus, was wir Erwachsenen sprechen. Erst gestern hat mir ein lieber Freund erzählt, dass viele Menschen ein sogenanntes Weihnachts-Drauma haben. Er selbst erinnert sich daran, wie bei ihm zu Hause an Heilig Abend gestritten wurde und dann der Vater in die Mette ging und die Großmutter froh war, dass der "Störenfried" aus dem Haus war. Danach hat dann die Mutter geweint , sich die Tränen abgetrocknet und versucht mit dem Sohn zu spielen, als wäre nichts passiert. Das Lied von "One Voice Childrens Choir" beschreibt es sehr gut: "Children will listen!" Wer versucht Weihnachten zu DEM BESONDEREN Fest zu machen und einen künstlichen Frieden hervor zu rufen, muss scheitern. Also: "Seid zu Weihnachten echt und authentisch." Dieser Versuch alles zu verbessern verhindert meist den Frieden.  Was wir aber sehr wohl als Familie tun ...